EU-ENTESA RECLAMA UNA REVISIÓ A FONS DE LA SEGURETAT EN LA LÍNIA 1 DEL METRO

Joan Antoni Oltra, portaveu adjunt d’EU-l’Entesa a Les Corts: "Posar acompanyants per tranquil·litzar els passatgers és riure’s de la ciutadania perquè el nerviosisme és el resultat de la manca d’inversió"[@more@]

El portaveu adjunt d’EU-l’Entesa a Les Corts Valencianes, Joan Antoni Oltra, exigeix a la conselleria "una revisió a fons de la seguretat en la línia 1 del metro" donades "les continues avaries que pateixen els trens darrerament i els tràgics precedents, no només pel que fa a l’accident del dia 3 de juliol sinó també a l’accident de Picanya i a l’alta sinistralitat als últims anys".

En aquest sentit, Oltra recorda que "Ferrocarrils encapçala totes les llistes d’accidents a l’Estat espanyol", sempre segons el ministeri de foment "entre 200 i 2002 FGV va registrar 85 accidents (el 85% del total de la xarxa de ferrocarrils autonòmica) i en aquest tres anys el 70% dels morts i el 90% dels ferits es van produir als trens gestionats per la Generalitat. A més, dins de FGV, la línia 1 és la que té les dades més dolentes i molt ens temem que des de 2002 (quan van desaparèixer les dades

oficials) la situació ha anat empitjorant".

Davant aquesta realitat "posar acompanyants als vagons per tal de tranquil·litzar els passatgers quan hi hagen avaries significa riure’s de la ciutadania" perquè "el nerviosisme dels viatgers és el resultat de la manca d’inversió als darrers anys que provoca que les exigències del transport de passatgers del segle XXI es recolze sobre unes infrastructures antiquades".

Oltra considera "urgent" que es faça "un examen minuciós de la situació de la seguretat a la línia i que es prioritzen les inversions en modernització i renovació" i això "encara que el servei s’haja d’interrompre uns dies, donant a la gent alternatives de transport, perquè la seguretat està per damunt de qualsevol altra consideració".

"Perquè no podem esperar a que torne a haver un accident per actuar, com s’ha fet amb la instal·lació de balisses després de l’accident del 3 de juliol. Des de Esquerra Unida compartim les cauteles amb els passatgers i a la conselleria no té cap alternativa més enllà de posar acompanyants".

València, 25 d’octubre de 2006

GABINET DE PREMSA EU-VERDS-ENTESA

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.