OLTRA: “ELS SISTEMES DE FRENAT AUTOMÀTIC IMPEDEIXEN QUE QUALSEVOL PROBLEMA ACABE AMB EL DESCARRILAMENT DEL TREN I 43 MORTS”

El grup autonòmic d’EU-l’Entesa ha registrat aquest matí el seu vot particular per al proper plenari del dia 11 d’acord amb les conclusions que ja va aportar a la comissió d’investigació

El portaveu adjunt d’EU-l’Entesa a Les Corts Valencianes, Joan Antoni Oltra, considera que “Les Corts Valencianes no deuen aprovar les conclusions del PP” perquè “són un exercici d’irresponsabilitat per eludir les culpes”.

Per això, EU-l’Entesa manté les seus conclusions de la comissió d’investigació i les ha presentat com a vot particular per al proper plenari del dia 11 d’agost. Oltra està convençut que “el nostre document analitza les causes reals del sinistre i proposa mesures adients per evitar un nou accident”.

“El primer problema –diu el portaveu– és la manca d’inversió de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana en particular en els sistemes de seguretat i especialment pel que fa a la línia 1 de metre, el segon problema és la carència de renovació sobre tot dels trens i el tercer una plantilla molt curta i l’escassa formació dels maquinistes”.

“Ja no es pot sostenir, com pretén el PP, que estem davant un accident inevitable i imprevisible fruït d’una errada humana i de la mala sort. Els sistemes de seguretat automàtics instal·lats a tota Europa, fins i tot en les línies 3 i 5 del metro de València, impedeixen que una errada humana o qualsevol altre problema provoque un accident com aquest”.

“Pot haver-hi un error humà o no, això no ho sabem amb seguretat, però el que és indiscutible és que els sistemes de frenat automàtic impedeixen que un error humà o de qualsevol altra natura acabe amb el descarrilament del tren i 43 morts”

“L’anàlisi acurat dels antecedents ens demostren que tot apuntava cap a un desenllaç com aquest. FGV encapçala tots els rànquings de sinistralitat. Les úniques dades que són públiques indiquen que entre 2000 i 2002 FGV es van registrar 85 accidents, un cada 10 dies, el 89% del total de la xarxa de ferrocarrils autonòmica.En aquests tres anys el 70% dels morts (una víctima cada tres mesos) i el 90% dels ferits es van produir als trens gestionats per la Generalitat Valenciana. Pel que fa als anys posteriors l’apagada informativa ens impedeix analitzar les dades però, l’accident de Picanya va ser premonitori: la manca d’una balisa va fer que xocaren tres trens en superfície i a plena llum del dia”.

“El PP no vol assumir cap responsabilitat i això els inhabilita per parlar d’inversions en seguretat dels ferrocarrils. Els directius de l’empresa i els responsables de conselleria faran tot el possible per negar les evidències i això implica no fer inversions que demostren la seua absoluta falta de responsabilitat abans del 3 de juliol”.

Per això, EU-Entesa continua reclamant el cessament immediat del conseller García Antón junt a tot el seu equip i el de la cúpula de FGV: “Camps no pot continuar comportant-se com un covard perquè la seua evasió el desacredita i el converteix en totalment prescindible. Si no té les respostes que la ciutadania necessita ha d’anar-se’n també”.

“El PP és un perill per als valencians i les valencianes, l’abandó dels serveis públics fa que la seguretat dels ferrocarrils depenga, com va afirmar García Antón, de la bona o mala sort, perquè de les mesures de seguretat no ens podem fiar en absolut”.

[@more@]



Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.